Alla inlägg den 14 maj 2014

Av Sofi Géewe - 14 maj 2014 20:30

Så blev det äntligen onsdag och den första fotbollsträningen för Milon.

Han var jätte nervös men det gick hur bra som helst.

Det är så sött att se alla små virriga barn, en del vill spela en del bara göra mål och andra som står och gör andra saker på planen :)

   


Efter träningen blev det föräldramöte i skolan inför starten i höst :)

Spännande att höra hur det skulle bli. Tias kanske inte tyckte det var lika roligt att höra det för femte gången men men hahha, jag tyckte det var intressant. Redan dags att börja fylla i papper inför starten. Det brukar ju bli ett antal olika papper att fylla i när det är ny termin sen så lika bra att börja nu. Tycker det är så faccinerande när man sitter på aånna saker som dagis och skola attd et alltid finns samma gruperinbar som det gjorde när man själv gick i skolan. Det slutar verkligen aldrig. Vissa med hundra frågor om så konstiga saker, tjej gänget som inte kan vara tysta när de där framme pratar hehe märkligt att det alltid är så.


Idag tog jag en till sväng till apoteket med min eländiga förkylning. Sjuk detta! Jag brukar inte klaga på sdant men denna gång går det verkligen inte öber. Min hosta blir bara värre varje dag och host medecinen jag köpte sist hjälper inte alls. Får ju inte äta nått starkt för bebisen skull nu. Men fick en till idag iaf som jag ska prova. Hoppas på den så jag kan få sova lite äntligen. Blir nog utkastad från  sovrummet snart som jag låter på nätterna, Tias får tyvärr inte heller sova som jag håller på.

När jag var på apoteket fick jag en liten baby box också som jag beställt med lite små saker i, lite olika nappar och tidningar bl.a Ingen MAMMA tiding men denna, hmm... ;)

 


Nu är det inte många dagar kvar tills det är dags för Martin att flytta tillbaka till Sverig :)

Blir jätte mysigt att ha honom lite närmre oss igen. Han kommer inte bo i Linköping längre men iaf i landet :)

Så snart kan vi efter en längre bilresa faktiskt hälsa på honom.

Kanske han blivit lite piggare med hahha nja det är väl en omöjlighet det ;)

 


Nu ska jag virka en liten ros tänkte jag :)




Ovido - Quiz & Flashcards