Alla inlägg den 12 maj 2014

Av Sofi Géewe - 12 maj 2014 16:00

Idag har dagen gått i ett fast med ett väldigt skönt tempo.

Vi började med en efterlängtad förmidda på Vidingsjö skolan för att träffa fröknar och barn inför höstens förskoleklass star :)

Snacka om att jag hade en peppad kille som började fråga klockan sju när vi skulle åka.

Det var jätte mysigt att se alla förväntansfulla och pirriga barn. De fick veta vad dom behövde ha med sig inför starten och så fick vi titta runt överallt och äta lunch i matsalen. Det var ju nytt för Milon att få välja mellan tvåmaträtter, han är inte blyg han inte så han provade båda haha. Söt ungen.


När vi kom hem efter lite handling och ärenden sprang han och Emil upp på Milons rum, dom jhar lekt och spelat tv-spel i fyra timmar snart. Jätte roligt ( och skönt för mig ) hehe. Jag har fått skapliga hormonrubbningar fr jag har nu bakat två lika sorters bröd och gjort rabarber chutney :) Jätte duktigt. Jag fick en materedare av Tias förra veckan som jag ville prova, mitt i allt gick den sönder!!! Riktigt skit exemplar så det får jag åka och ta tag i lite senare tänkte jag. Hittade den här fina på netonnet som jag tyckte det stod  mitt namn på!1 Måste ha!!

Titta vad jag håller på mer! Lantbröd färdigt och formfranska som jäser för fullt!

   


Ska städa badrummet så min man orkar med mig när han kommer hem, han städade överallt igår när jag jobbade utom där för det skulle jag göra sa jag. Dum som jag är har jag inte gjort det än så det måste fixas innan han kommer hem hehe.

Men jag har tvättat massor, riktigt hemmafru idag. Verkligen inte likt mig kan jag säga! Riktgti skönt faktiskt att gå hemma och pyssla :) Snart får jag alltid göra det Guuuud så underbart. Längtar extremt mycket nu!


Jag har gjort några små rosor också till bebis filten. Många kvar men sen ska jag sy ihop den, spännande.

Tant Sofi ;)

 


Imorgon är et jobb igen, tre dagars jobb väntar i veckan. På Onsdag börjar även fotbollsträningen för den lilla prinsen. Ny värld som öppnas nu med allt han har på schemat.

Jag och mamma ska till Ullared på fredag, ska bli sååå roligt!!

En dag med mamma och shopping <3 

Tias ska ut med jobbet så Milon ska vara med farmor. Han har längtat jätte mycket efter att få sova i hennes nya hem. Det blir roligt för de båda :)


Nehe nu måste jag ta tag i badrummet :)

Kram

Ovido - Quiz & Flashcards